Cognitief

Kinderen laten graag zien wat zij al kunnen en willen zich van nature bekwaam en competent voelen.

Ons onderwijs is afgestemd op deze behoeften van de leerling. De school begeleidt de leerling om passende leerdoelen voor zichzelf te stellen en voor hem haalbare resultaten te boeken.

Door hoge en reële verwachtingen te stellen, onderwijs te bieden in een rijke, plezierige en ondersteunende leeromgeving, is er een goede basis voor het ontwikkelen van competenties.

 

De lesmethodes (taal-spelling-rekenen) die we op de Oosteinder hanteren, schrijven een bepaalde vorm van uitleg en aanpak voor. Deze methodes zien wij als een ondersteunend hulpmiddel. Als een kind de reguliere uitleg niet begrijpt, gaat de leerkracht in samenspraak met het kind op zoek naar eigen leerstrategieën (leeraanpak), zodat het kind deze zelf kan gaan inzetten. Als de leerkracht weet welke voorkeursstrategieën kinderen hebben, kan hij deze beter begeleiden en (bij)sturen in hun leerproces.

Ieder kind heeft zijn eigen unieke ontwikkeling en groei tijdens de basisschoolperiode. Wij kijken als school vooral naar deze unieke groei van het kind ten opzichte van zichzelf i.p.v. resultaten afmeten aan die van anderen.

Nieuws

Vrijdagmiddag 4 oktober vrij

Op vrijdag 4 oktober is het jaarlijkse bestuursuitje voor het team van de Oosteinder. Dit betekent dat alle leerlingen op deze dag om 12.00 uur vrij zijn. 

6 septemberLees verder
Extra nieuwsbericht verstuurd

De Oosteinder is op vrijdag 15 maart open en er zal gewoon les worden gegeven. Er is een extra nieuwsbericht hierover verstuurd aan alle ouders.

Het nieuwsbericht is ook te vinden op de website onder het kopje documenten/ nieuwsbrief.

14 maartLees verder

Kalender

<< december 2019 >>
madiwodovrzazo
       
2526272829301
       
2345678
       
9101112131415
       
16171819202122
       
23242526272829
       
303112345
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren
Loading...