Klachtenregeling

Klachtenregeling

Directie en personeel proberen hun werkzaamheden op school zo goed mogelijk uit te voeren. Als er desondanks toch klachten zijn naar aanleiding van dit functioneren, is het verzoek als volgt te handelen: 

  • Ga in eerste instantie met uw klacht naar degene die het betreft en probeer samen een oplossing te vinden.
  • Komt u er samen niet uit of is het gesprek onbevredigend verlopen, neem dan contact op met de directie om tot een oplossing te komen. 

Contactpersonen klachtenregeling

Als de gesprekken met betrokken leerkracht en de directie geen oplossing hebben gebracht, kunt u zich met uw klacht wenden tot de contactpersonen. Dit zijn teamlid Jacqueline Akerboom (jacqueline@oosteinderschool.nl) en MR-ouderlid Nancy Bakker (nancybakkerwulms@gmail.com). Zij zorgen ervoor dat de klachten van kinderen of ouders serieus worden genomen en op een passende manier worden afgehandeld. Elke ouder of kind kan een beroep op een van hen doen als er problemen zijn. In overleg met de contactpersonen wordt bekeken wat te doen of wie er kan worden ingeschakeld om tot de beste oplossing te komen. 

 

Als het nodig is, wordt een klacht doorverwezen naar de externe vertrouwenspersoon en/of de onafhankelijke klachtencommissie van de besturenorganisatie waarbij wij als school zijn aangesloten. 

 

Vertrouwenspersoon (extern)

De vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt bij klachten. Enkele taken zijn: 

  • Nagaan of door bemiddeling een oplossing kan worden gevonden;
  • Nagaan of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht;
  • Indien gewenst de klager begeleiden bij de verdere procedure. 

De vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die hij in die hoedanigheid verneemt. Deze plicht blijft ook als de betrokkene zijn taak heeft beëindigd. De vertrouwenspersonen zijn benoemd door het bestuur. Voor de Oosteinder zijn dit Nicole Kik en Pieter de Wit van ‘OnderwijsAdvies’. Nicole Kik is te bereiken via 06-30776751 en n.kik@onderwijsadvies.nl. Pieter de Wit is te bereiken via 0182-556499 en p.dewit@onderwijsadvies.nl.   

 

Vertrouwensinspecteurs

Er bestaat ook de mogelijkheid om contact op te nemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs. U kunt daar voor de meest uiteenlopende klachten terecht. Dit kan onder andere zijn: seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld, psychisch geweld zoals grove pesterijen, discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering en extremisme. Het meldpunt is te bereiken op telefoonnummer 0900-1113111. 

 

Landelijke klachtencommissie

Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunt u terecht bij de Stichting Geschillen Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op de website www.gcbo.nl vindt u meer informatie en de (klachten)procedures.

Nieuws

Thuiswerk ophalen

Vandaag hebben al veel ouders en kinderen hun thuiswerk in de klas opgehaald. Heeft u dit nog niet gedaan, dan kan dit morgen ook nog tussen 8.00 en 10.00 uur. 

Vragen over het meegegeven werk kunt u via SchouderCom stellen aan de betreffende leerkracht. Deze vragen zullen dagelijks tussen 10.00 en 12.00 uur worden beantwoord.

17 maartLees verder
SchouderCom extra uitleg

Beste ouders, verzorgers, 

 

Zoals u wellicht al heeft gemerkt, is de SchouderCom app vernieuwd. Heeft u de vernieuwde app nog niet, dan kunt u deze updaten vanuit de Apple app store. 

We hebben voor u een aantal belangrijke veranderingen op een rijtje gezet, zodat u probleemloos de app van SchouderCom kunt blijven gebruiken.  

 

Agenda 

Als u de agenda opent, ziet u het jaaroverzicht. Door op de maand te klikken, krijgt u een maandoverzicht. Vanuit hier kunt u naar een week of dag navigeren. Alle activiteiten die dit schooljaar plaatsvinden staan hierin vermeld. Door op de activiteit te klikken krijgt u soms nog aanvullende informatie, bijvoorbeeld voor welke groepen het betreft. 

Als u helemaal naar beneden scrolt, vindt u hier het vakantieschema. Hierin staan alle vakanties en vrije dagen op een rijtje. 

 

Meer 

Onder de pagina Meer, kunt u de afwezigheid van uw kind melden. U kunt hier ook aangeven als uw kind iets later komt omdat het eerst bijvoorbeeld naar de dokter of tandarts moet. De betreffende leerkracht krijgt hier een melding van. U hoeft dan dus niet te bellen naar school. 

 

Documenten 

In de map documenten vindt u onder andere documenten betreffende Andere schooltijden en de notulen van de vergaderingen van de MR. 

Bij bepaalde activiteiten wordt hier de nodigde informatie verzameld. Voor bijvoorbeeld de sportdag en carnaval, stonden hier de brieven voor de hulpouders geplaatst.  

 

Privacy en overige vragenlijsten 

De toestemmingsvragen voor het gebruik van beeldmateriaal staan nu onder meer.  

Nog niet alle ouders hebben dit formulier ingevuld. Zolang u dit formulier nog niet hebt ingevuld, worden er geen foto's van uw kind gemaakt. 

Heeft een dit nog niet gedaan, zou u dit wel zo spoedig mogelijk willen invullen? We kunnen dan weer leuk beeldmateriaal delen via het blog. 

 

Instellingen 

In de instellingen kunt u de notificaties aanpassen. 

Hier kunt u per item (nieuw bericht, nieuwsbericht, bijdrage aan de blog) kiezen om een notificaties te ontvangen. U kunt het instellen om een notificaties te ontvangen per bericht, per dag 2x een samenvattingsemail of om geen notificaties te ontvangen. 

Wij adviseren om dit per dag of per bericht in te stellen. Het kan anders zijn dat u van een bericht dat aan het begin van de week wordt verstuurd, pas op vrijdag een melding krijgt. 

Vorige week is er een nieuwsbericht verstuurd vanuit de MR. Heeft u deze gemist? Dan is het verstandig om de instellingen aan te passen. 

 

Heeft u nog vragen over SchouderCom, vraag het aan de leerkracht of stuur een bericht aan info@oosteinderschool.nl. 

 

Vriendelijke groet, 

Team Oosteinder 

19 oktoberLees verder

Kalender

<< september 2020 >>
madiwodovrzazo
       
31123456
       
78910111213
       
14151617181920
       
21222324252627
       
2829301234
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren
Loading...