Op de valreep hebben we nog een super mooie kans om op onze fijne school te komen werken!
Klachtenregeling
Directie en personeel proberen hun werkzaamheden op school zo goed mogelijk uit te voeren. Als er desondanks toch klachten zijn naar aanleiding van dit functioneren, is het verzoek als volgt te handelen:
Contactpersonen klachtenregeling
Als de gesprekken met betrokken leerkracht en de directie geen oplossing hebben gebracht, kunt u zich met uw klacht wenden tot de contactpersonen. Dit zijn teamlid Mirjam Stokman (zij is bereikbaar via Social Schools) en MR-ouderlid Nancy Bakker- Wulms (nancybakkerwulms@gmail.com). Zij zorgen ervoor dat de klachten van kinderen of ouders serieus worden genomen en op een passende manier worden afgehandeld. Elke ouder of kind kan een beroep op een van hen doen als er problemen zijn. In overleg met de contactpersonen wordt bekeken wat te doen of wie er kan worden ingeschakeld om tot de beste oplossing te komen.
Als het nodig is, wordt een klacht doorverwezen naar de externe vertrouwenspersoon en/of de onafhankelijke klachtencommissie van de besturenorganisatie waarbij wij als school zijn aangesloten.
Vertrouwenspersoon (extern)
De vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt bij klachten. Enkele taken zijn:
De vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die hij in die hoedanigheid verneemt. Deze plicht blijft ook als de betrokkene zijn taak heeft beëindigd. De vertrouwenspersonen zijn benoemd door het bestuur. Voor de Oosteinder is dit Marije Kooiker, zij is te bereiken via 06-48565069 en m.kooiker@1801.nl
Vertrouwensinspecteurs
Er bestaat ook de mogelijkheid om contact op te nemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs. U kunt daar voor de meest uiteenlopende klachten terecht. Dit kan onder andere zijn: seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld, psychisch geweld zoals grove pesterijen, discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering en extremisme. Het meldpunt is te bereiken op telefoonnummer 0900-1113111.
Landelijke klachtencommissie
Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunt u terecht bij de Stichting Geschillen Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op de website www.gcbo.nl vindt u meer informatie en de (klachten)procedures.