Klachtenregeling

Klachtenregeling

Directie en personeel proberen hun werkzaamheden op school zo goed mogelijk uit te voeren. Als er desondanks toch klachten zijn naar aanleiding van dit functioneren, is het verzoek als volgt te handelen: 

  • Ga in eerste instantie met uw klacht naar degene die het betreft en probeer samen een oplossing te vinden.
  • Komt u er samen niet uit of is het gesprek onbevredigend verlopen, neem dan contact op met de directie om tot een oplossing te komen. 

Contactpersonen klachtenregeling

Als de gesprekken met betrokken leerkracht en de directie geen oplossing hebben gebracht, kunt u zich met uw klacht wenden tot de contactpersonen. Dit zijn teamlid Jacqueline Akerboom (jacqueline@oosteinderschool.nl) en MR-ouderlid Nancy Bakker (nancybakkerwulms@gmail.com). Zij zorgen ervoor dat de klachten van kinderen of ouders serieus worden genomen en op een passende manier worden afgehandeld. Elke ouder of kind kan een beroep op een van hen doen als er problemen zijn. In overleg met de contactpersonen wordt bekeken wat te doen of wie er kan worden ingeschakeld om tot de beste oplossing te komen. 

 

Als het nodig is, wordt een klacht doorverwezen naar de externe vertrouwenspersoon en/of de onafhankelijke klachtencommissie van de besturenorganisatie waarbij wij als school zijn aangesloten. 

 

Vertrouwenspersoon (extern)

De vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt bij klachten. Enkele taken zijn: 

  • Nagaan of door bemiddeling een oplossing kan worden gevonden;
  • Nagaan of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht;
  • Indien gewenst de klager begeleiden bij de verdere procedure. 

De vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die hij in die hoedanigheid verneemt. Deze plicht blijft ook als de betrokkene zijn taak heeft beëindigd. De vertrouwenspersonen zijn benoemd door het bestuur. Voor de Oosteinder is dit Marije Kooiker, zij is te bereiken via 06-48565069 en m.kooiker@1801.nl 

 

Vertrouwensinspecteurs

Er bestaat ook de mogelijkheid om contact op te nemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs. U kunt daar voor de meest uiteenlopende klachten terecht. Dit kan onder andere zijn: seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld, psychisch geweld zoals grove pesterijen, discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering en extremisme. Het meldpunt is te bereiken op telefoonnummer 0900-1113111. 

 

Landelijke klachtencommissie

Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunt u terecht bij de Stichting Geschillen Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op de website www.gcbo.nl vindt u meer informatie en de (klachten)procedures.

Nieuws

Ontruimingsoefening

Vandaag hadden we een ontruimingsoefening.

In een recordtijd stonden alle kinderen buiten en kregen ze te horen dat het gelukkig maar een oefening was.

Het geluid van de slow-whoop zal vast vandaag nog veel worden nagedaan, misschien hoort u het thuis ook nog wel....

Carnaval

Het team van de Oosteinder is er klaar voor! 

 

Carnaval 2023

17 februariLees verder

Kalender

<< mei 2023 >>
madiwodovrzazo
       
1234567
       
891011121314
       
15161718192021
       
22232425262728
       
2930311234
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren