Klachtenregeling

Klachtenregeling

Directie en personeel proberen hun werkzaamheden op school zo goed mogelijk uit te voeren. Als er desondanks toch klachten zijn naar aanleiding van dit functioneren, is het verzoek als volgt te handelen: 

  • Ga in eerste instantie met uw klacht naar degene die het betreft en probeer samen een oplossing te vinden.
  • Komt u er samen niet uit of is het gesprek onbevredigend verlopen, neem dan contact op met de directie om tot een oplossing te komen. 

Contactpersonen klachtenregeling

Als de gesprekken met betrokken leerkracht en de directie geen oplossing hebben gebracht, kunt u zich met uw klacht wenden tot de contactpersonen. Dit zijn teamlid Jacqueline Akerboom (jacqueline@oosteinderschool.nl) en MR-ouderlid Nancy Bakker (nancybakkerwulms@gmail.com). Zij zorgen ervoor dat de klachten van kinderen of ouders serieus worden genomen en op een passende manier worden afgehandeld. Elke ouder of kind kan een beroep op een van hen doen als er problemen zijn. In overleg met de contactpersonen wordt bekeken wat te doen of wie er kan worden ingeschakeld om tot de beste oplossing te komen. 

 

Als het nodig is, wordt een klacht doorverwezen naar de externe vertrouwenspersoon en/of de onafhankelijke klachtencommissie van de besturenorganisatie waarbij wij als school zijn aangesloten. 

 

Vertrouwenspersoon (extern)

De vertrouwenspersoon functioneert als aanspreekpunt bij klachten. Enkele taken zijn: 

  • Nagaan of door bemiddeling een oplossing kan worden gevonden;
  • Nagaan of de gebeurtenis aanleiding geeft tot het indienen van een klacht;
  • Indien gewenst de klager begeleiden bij de verdere procedure. 

De vertrouwenspersoon is verplicht tot geheimhouding van alle zaken die hij in die hoedanigheid verneemt. Deze plicht blijft ook als de betrokkene zijn taak heeft beëindigd. De vertrouwenspersonen zijn benoemd door het bestuur. Voor de Oosteinder is dit Nicole Kik van ‘1801’. Nicole Kik is te bereiken via 06-30776751 en n.kik@1801.nl. Per 1-8-2022 zal Marije Kooiker deze taak overnemen, zij is te bereiken via 06-48565069 en m.kooiker@1801.nl 

 

Vertrouwensinspecteurs

Er bestaat ook de mogelijkheid om contact op te nemen met het meldpunt vertrouwensinspecteurs. U kunt daar voor de meest uiteenlopende klachten terecht. Dit kan onder andere zijn: seksueel misbruik, seksuele intimidatie, fysiek geweld, psychisch geweld zoals grove pesterijen, discriminatie, onverdraagzaamheid, fundamentalisme, radicalisering en extremisme. Het meldpunt is te bereiken op telefoonnummer 0900-1113111. 

 

Landelijke klachtencommissie

Voor de afhandeling van klachten, beroepen en geschillen in het bijzonder onderwijs kunt u terecht bij de Stichting Geschillen Bijzonder Onderwijs (GCBO). Op de website www.gcbo.nl vindt u meer informatie en de (klachten)procedures.

Nieuws

Vacature adjunct-directeur

Wij zoeken een adjunct-directeur. 

Heeft u zelf interesse? Of kent u iemand? Dan horen wij dit graag!

 

Vacature adjunct directeur

1 septemberLees verder
Fijne vakantie!

Alle kinderen zijn net op zoek gegaan naar de Meester Ryan vossen.

Als je een vos gevonden had, dan kreeg je een letter.

 

En het is gelukt! Alle vossen zijn gevonden.

Wanneer je de letters op de juiste volgorde had gezet, was dit het antwoord:

 

FIJNE VAKANTIE!

Kalender

<< september 2022 >>
madiwodovrzazo
       
2930311234
       
567891011
       
12131415161718
       
19202122232425
       
262728293012
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren