Visie op professionaliteit

Goede leerkrachten maken het verschil. Er is veel ruimte voor professionele ontwikkeling. De school is een professionele leergemeenschap (PLG). Iedereen neemt de verantwoordelijkheid voor het neerzetten van een professionele cultuur waarin betrouwbaarheid, aan afspraken houden, integriteit, samenwerken en gedeelde verantwoordelijkheid belangrijk zijn. In een voorspelbare omgeving krijgen de leerkrachten de mogelijkheid om anders te handelen wanneer de situatie hierom vraagt.

Wij verwachten een positieve grondhouding: humor, werken aan wederzijds vertrouwen en positieve intenties horen hierbij. Het team is zich bewust van de voorbeeldfunctie en staat open voor het geven en ontvangen van feedback.

Wij werken met leerteams, in deze teams wordt voortdurend gewerkt aan het verbeteren van ons onderwijs. Verbetering vindt plaats door actuele kennis en ontwikkelingen proactief te volgen, met elkaar te delen en gericht te onderzoeken hoe we problemen kunnen oplossen. Om de kwaliteit van onze lessen te verbeteren worden lessen regelmatig samen voorbereid en bij elkaar bekeken. Teamleden zijn medeverantwoordelijk voor de doelstellingen van de school.

Wij werken met vakdocenten voor gym- en muziekonderwijs. Daarnaast zijn er een aantal leerkrachten specialist op een bepaald vakgebied. Zij organiseren discussies, maken verbetervoorstellen en zijn het aanspreekpunt voor collega’s. Ook werken zij mee aan de onderwijsontwikkeling, ontwikkelen beleid en adviseren en begeleiden leerkrachten en de directie.

Wij zijn maatschappelijk betrokken en dragen onze onderwijskundige kennis over aan toekomstige collega’s (stagiaires). De school verantwoordt zich regelmatig aan belanghebbende (ouders, bestuur, gemeente, voortgezet onderwijs, kinderopvang).

Nieuws

Toch een beetje carnaval!

Normaal gesproken vieren we met de hele school carnaval met allemaal spelletjes, een casino, restaurant, waarzeggers, modeshow en zelfs een spooktunnel. Dit jaar was al snel duidelijk dat het niet op dezelfde manier kan doorgaan.  

 

Gelukkig is het vandaag toch nog een beetje carnaval op de Oosteinder. De kinderen mogen verkleed komen en de oudercommissie heeft gezorgd voor iets lekkers. Alle kinderen maken een masker en er is ook aandacht voor de groepsvorming. Daarnaast gaan sommige lessen gewoon door, maar wie kan nou zeggen dat hij ooit een rekenles in een Mariopak heeft gehad, of een (sneeuwballen)dictee verkleed als prinses? 

 

Ook is er in deze week in elke klas besproken waarom we eigenlijk carnaval vieren. Weet u het?  

Carnaval wordt elk jaar op een andere datum gevierd. Deze datum heeft alles te maken met het paasfeest. Pasen valt altijd op de eerste zondag na de eerste volle maan in de lente. Carnaval begint precies 7 weken eerder dan eerste paasdag.  De woensdag na carnaval heet Aswoensdag. Die dag is het begin van een tijd van vasten, men eet dan 40 dagen heel sobere maaltijden.  Er zijn verschillende theorieën over de herkomst van de naam. Sommige mensen zeggen dat carnaval komt van het Latijnse woord carna vale, dat betekent afscheid nemen van vlees.  

 

Carnaval is een katholiek feest. De kerk vond het beperkt eten (het vasten) voor veertig dagen een belangrijk onderdeel van het geloof. Ook Jezus had veertig dagen gevast in de woestijn. Voor de vastentijd mocht er nog flink gegeten en gedronken worden. Er werd zelfs een feest van gemaakt, carnaval! 

12 februariLees verder
Hoera! Fijn dat je er weer bent!

Wat een mooie ontvangst vanochtend.

Een plein vol ballonnen en een spandoek.

Vanochtend was de oudercommisie al vroeg in de weer om dit mogelijk te maken. Bedankt hiervoor!

De sneeuw en de vrolijke kinderen maakten het plaatje compleet. 

Fijn om iedereen weer te zien.

8 februariLees verder

Kalender

<< juni 2021 >>
madiwodovrzazo
       
31123456
       
78910111213
       
14151617181920
       
21222324252627
       
2829301234
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren