Kindercoach

Kinderen worden soms belemmerd in hun functioneren op school. Ze hebben 'volle' hoofden, vinden het lastig zich te concentreren of hebben moeite nieuwe dingen te leren.

Sommige kinderen hebben faalangst, zijn snel boos of niet gemotiveerd om te leren.

Ook zien we kinderen die problemen ervaren in de omgang met andere kinderen, waardoor samenwerken en samen spelen niet goed lukt.

 

Wat kan een kindercoach doen voor deze kinderen?

Samen met het kind wordt gekeken waar het tegenaan loopt en waar het een oplossing voor nodig heeft.

Probleem - Vaardigheid

 

 

Ieder kind is uniek en komt dus met een unieke vraag. Daardoor is de coaching altijd anders. En is er geen vaste werkwijze of route.

Uitgangspunt van het coachen is het kind en zijn beleving. Daarbij is informatie van ouders en leerkrachten ondersteunend.

 

Hoe ziet een coachingstraject eruit?

Eerst onderzoeken we (kind en coach) wat het doel van de coaching gaat worden: beter voor jezelf opkomen, minder snel boos worden, beter concentreren, et cetera.

Als het doel duidelijk is, kijken we wat er nodig is om het te verbeteren. Daarmee ontdekt het kind ook 'de hobbel' die in de weg zit. Dit doen we door er over te praten, te tekenen en te spelen.

Met handpoppen kun je een ruzie naspelen en oplossen. In een spelletje 'Doolhof' loop je tegen onverwachte hindernissen op, die met geduld en doorzettingsvermogen te overwinnen zijn.

 

Papegaai Mijzelf dat ben ik

 

Met verf of klei geven kinderen op een creatieve manier vorm aan hun kwaliteiten en groeit hun zelfvertrouwen.

 

Welke kinderen?

Wanneer de leerkracht denkt dat een leerling baat kan hebben bij een coachtraject, bespreekt hij/zij dit met ouders. Gaan zij hiermee akkoord, dan wordt het kind opgegeven bij de Interne Begeleiding. De IB beslist uiteindelijk of het kind ervoor in aanmerking komt.  

Een traject bestaat uit circa 5 sessies en wordt onder schooltijd uitgevoerd.

Voorafgaand aan het traject krijgen ouders een uitnodiging voor een intakegesprek.   

Na afloop krijgen ouders wederom een uitnodiging voor een gesprek, waarin de ontwikkelingen van het coachtraject worden besproken. 

 

Wie ben ik?

Naam:                             Marjanne Roodenburg

Geboren op:                   26 oktober 1968

Woonplaats:                   Aalsmeer

Werkzaamheden:           kindercoach op de Oosteinder

Hobby’s:                         Zingen, tuinieren, lezen.

Favoriete uitspraak:     “Je leert meer van iemand door een uur met 
                                        hem te spelen dan door een jaar met hem 
                                        te praten”. - Plato - 

Marjanne

 Marjanne Roodenburg

Nieuws

Kalender

<< maart 2024 >>
madiwodovrzazo
       
26272829123
       
45678910
       
11121314151617
       
18192021222324
       
25262728293031
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren