Visie op leren organiseren

Wij bieden onze leerlingen een veilige, ordelijke en voorspelbare omgeving. De schoolregels zijn eenduidig en de leerkrachten gebruiken hetzelfde klassenmanagement, dezelfde regels en structuren. Onze pedagogische aanpak is verweven binnen ons onderwijs en is geen apart vak. In de klassen hangen pedagogische aanpakkaarten (PAK kaarten), die de leerkrachten gebruiken om dezelfde taal te spreken. Gedurende het hele jaar wordt er gewerkt aan groepsvorming.

De leerkracht is de professional en hanteert bewezen leerstrategieën. Alle kinderen, hebben behoefte aan instructie, oefenen en automatiseren. De instructieprincipes van EDI (expliciete directie instructie) zijn hierbij de basis.

Na het overbrengen van de kennis van de leerkracht leren de leerlingen, zowel op pedagogisch als didactisch gebied, van zichzelf en van/met elkaar.

We evalueren de effecten van ons onderwijs door zowel formatief (tussentijds, ontwikkelingsgericht) als summatief (aan het eind) te toetsen en stemmen ons didactisch handelen hierop af.

ICT wordt ingezet als hulpmiddel en is ondersteunend aan de lesstof. ICT is up to date.

Wij streven ernaar om onze klassen zo klein mogelijk te houden (maximaal 28 leerlingen per groep). Bij de formatie zetten we in op extra personeel (bij voorkeur leerkrachten) om groepsondersteuning aan te kunnen bieden.

Wij zien de samenwerking met ouder en kind als een belangrijk onderdeel van het persoonlijk groeiproces. Dit betekent dat leren niet alleen op school gebeurt. In deze samenwerking is wederzijds vertrouwen, betrokkenheid en openheid essentieel.

Nieuws

Opening Boekenwonderland
Bij de aftrap van de Kinderboekenweek hebben we ook onze nieuwe schoolbibliotheek geopend. Een leerling uit groep 7A heeft de prachtige naam 'Boekenwonderland' bedacht. Er hebben zich genoeg hulpouders/ oma's aangemeld, waardoor we de bibliotheek op woensdag en vrijdag kunnen openen van 10:00 tot 12:00 uur.
Intussen zijn er heel veel mooie nieuwe boeken aangekocht. De collectie zal regelmatig worden bekeken en zo nodig aangevuld. We willen vooral het leesplezier, de motivatie en de verwondering stimuleren. We hebben een uitleensysteem aangeschaft waarin de kinderen boeken kunnen zoeken in onze schoolbibliotheek, maar ze kunnen ook via dit systeem zoeken in de catalogus van bibliotheek Amstelland. Tevens kunnen ze hier leeslogjes schrijven en boeken tippen aan anderen. 
 
Gedurende de Kinderboekenweek zijn er leuke activiteiten op de verschillende locaties van bibliotheek Amstelland. Tip: neem eens een kijkje op de website van de bibliotheek: Bibliotheek Amstelland - Amstelveen, Aalsmeer en Uithoorn (debibliotheekamstelland.nl)
6 oktoberLees verder
Oosteinder Kunstroute

We kijken terug op een zeer geslaagde feestweek.

Na de spectaculaire opening op maandag hebben alle groepen een kunstles gekregen van een kunstdocent. 

Deze kunstwerken zijn op donderdag tentoongesteld in de wijk tijdens onze eigen Oosteinder Kunstroute.

 

In de hele wijk zagen we kinderen, ouder, opa's en oma's met een plattegrond lopen op zoek naar de tuinen. 

De tuinen waren allemaal mooi ingericht en kinderen konden vol trots hun eigen kunstwerk laten zien. 

Overal hingen mooie kleurplaten achter de ramen. De jury heeft de hele wijk doorgefietst en heeft 3 winnaars uitgekozen. Zij zullen nog deze week verrast worden met een prijs. 

 

Ook op het schoolplein was het erg gezellig. Iedereen heeft heerlijk genoten van de suikerspin (het was het wachten waard), popcorn, limonade en de spelletjes. 

 

De week is afgesloten met een zeer geslaagd schoolreisje, met prachtig weer.

Wij vonden het een fantastische week en hebben ervan genoten!

28 septemberLees verder

Kalender

<< oktober 2021 >>
madiwodovrzazo
       
27282930123
       
45678910
       
11121314151617
       
18192021222324
       
25262728293031
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren