Visie op leren organiseren

Wij bieden onze leerlingen een veilige, ordelijke en voorspelbare omgeving. De schoolregels zijn eenduidig en de leerkrachten gebruiken hetzelfde klassenmanagement, dezelfde regels en structuren. Onze pedagogische aanpak is verweven binnen ons onderwijs en is geen apart vak. In de klassen hangen pedagogische aanpakkaarten (PAK kaarten), die de leerkrachten gebruiken om dezelfde taal te spreken. Gedurende het hele jaar wordt er gewerkt aan groepsvorming.

De leerkracht is de professional en hanteert bewezen leerstrategieën. Alle kinderen, hebben behoefte aan instructie, oefenen en automatiseren. De instructieprincipes van EDI (expliciete directie instructie) zijn hierbij de basis.

Na het overbrengen van de kennis van de leerkracht leren de leerlingen, zowel op pedagogisch als didactisch gebied, van zichzelf en van/met elkaar.

We evalueren de effecten van ons onderwijs door zowel formatief (tussentijds, ontwikkelingsgericht) als summatief (aan het eind) te toetsen en stemmen ons didactisch handelen hierop af.

ICT wordt ingezet als hulpmiddel en is ondersteunend aan de lesstof. ICT is up to date.

Wij streven ernaar om onze klassen zo klein mogelijk te houden (maximaal 28 leerlingen per groep). Bij de formatie zetten we in op extra personeel (bij voorkeur leerkrachten) om groepsondersteuning aan te kunnen bieden.

Wij zien de samenwerking met ouder en kind als een belangrijk onderdeel van het persoonlijk groeiproces. Dit betekent dat leren niet alleen op school gebeurt. In deze samenwerking is wederzijds vertrouwen, betrokkenheid en openheid essentieel.

Nieuws

Sinterklaas op de Oosteinder

Vandaag is het groot feest op de Oosteinder. 

 

Sinterklaas heeft vannacht bij ons op school geslapen en was dus vanochtend al binnen.

Hij heeft een rondje gelopen langs de klassen en de kinderen uit groep 1 t/m 4 mogen op visite bij Sinterklaas.

 

In de groepen 5 t/m 8 geniet iedereen van de gezelligheid, pepernoten, fruit, maar vooral van de surprises.

Een topdag!

 

 

 

 

27 novemberLees verder
Predicaat AtSchool, High Performing - Leading in Learning

De afgelopen twee jaar hebben wij als school het HPS-programma gevolgd. Dit is een wetenschappelijk onderbouwd veranderprogramma om een schoolomgeving te creëren waarin alle kinderen leren en het vakmanschap van de leerkracht centraal staat. We doen dit omdat we ons willen blijven ontwikkelen.

 

Net voor de zomervakantie hebben wij het theoretische gedeelte met de waardering excellent afgesloten. Deze week was de audit, waarbij is onderzocht hoe wij de theorie in de praktijk hebben gebracht. We hebben kunnen aantonen dat we een school zijn waar kwalitatief goed onderwijs wordt gegeven met gelijke kansen voor alle kinderen. Daarom hebben wij afgelopen vrijdag het predicaat AtSchool, High Performing - Leading in Learning mogen ontvangen. Natuurlijk zijn wij hier erg trots op. Het gehele team heeft hier de afgelopen jaren hard voor gewerkt en het is een hele mooie waardering voor alle inspanningen.

 

Dit alles betekent niet dat we nu achterover kunnen leunen. We blijven ons inzetten om de kwaliteit van ons onderwijs te verbeteren.

 

Meer informatie over het AtSchool concept vindt u op:  https://academicabusiness.college/atschool/

5 oktoberLees verder

Kalender

<< december 2020 >>
madiwodovrzazo
       
30123456
       
78910111213
       
14151617181920
       
21222324252627
       
28293031123
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren