Visie op leren organiseren

Wij bieden onze leerlingen een veilige, ordelijke en voorspelbare omgeving. De schoolregels zijn eenduidig en de leerkrachten gebruiken hetzelfde klassenmanagement, dezelfde regels en structuren. Onze pedagogische aanpak is verweven binnen ons onderwijs en is geen apart vak. In de klassen hangen pedagogische aanpakkaarten (PAK kaarten), die de leerkrachten gebruiken om dezelfde taal te spreken. Gedurende het hele jaar wordt er gewerkt aan groepsvorming.

De leerkracht is de professional en hanteert bewezen leerstrategieën. Alle kinderen, hebben behoefte aan instructie, oefenen en automatiseren. De instructieprincipes van EDI (expliciete directie instructie) zijn hierbij de basis.

Na het overbrengen van de kennis van de leerkracht leren de leerlingen, zowel op pedagogisch als didactisch gebied, van zichzelf en van/met elkaar.

We evalueren de effecten van ons onderwijs door zowel formatief (tussentijds, ontwikkelingsgericht) als summatief (aan het eind) te toetsen en stemmen ons didactisch handelen hierop af.

ICT wordt ingezet als hulpmiddel en is ondersteunend aan de lesstof. ICT is up to date.

Wij streven ernaar om onze klassen zo klein mogelijk te houden (maximaal 28 leerlingen per groep). Bij de formatie zetten we in op extra personeel (bij voorkeur leerkrachten) om groepsondersteuning aan te kunnen bieden.

Wij zien de samenwerking met ouder en kind als een belangrijk onderdeel van het persoonlijk groeiproces. Dit betekent dat leren niet alleen op school gebeurt. In deze samenwerking is wederzijds vertrouwen, betrokkenheid en openheid essentieel.

Nieuws

Vacature in de bovenbouw

Wie komt het team van de Oosteinderschool versterken?

Bedankt iedereen!

Bedankt

18 maartLees verder

Kalender

<< mei 2022 >>
madiwodovrzazo
       
2526272829301
       
2345678
       
9101112131415
       
16171819202122
       
23242526272829
       
303112345
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren