Visie op leren

Wij kijken naar de balans van de emotionele, sociale, cognitieve en fysieke ontwikkeling van een kind met als doel een basis te creëren voor ontwikkeling en zelfvertrouwen. Deze aanpak wordt de integratieve aanpak genoemd.

De leerkracht is een professional die de leerlingen stuurt op het verwerven van kennis. Kennis is de basis van het leren en gaat vooraf aan het leren van vaardigheden. De leerkracht activeert de voorkennis om verbinding te maken tussen wat de leerling al weet en de nieuwe leerstof. Nieuwe kennis is beter te begrijpen als deze kan worden vastgehaakt aan reeds aanwezige relevante kennis.   Naast het overbrengen van kennis is het inzicht krijgen van en invloed uitoefenen op het eigen leren en belangrijk onderdeel van ons onderwijs. Op deze manier wordt het eigenaarschap van de kinderen bevorderd.  

Veel onderwijstijd besteden we aan de basisvakken rekenen, taal en lezen. Door kwalitatief goede instructie behalen de leerlingen de basisdoelen (1F) en streven we naar het behalen van de 1S/2F doelen. Sommige leerlingen hebben meer tijd nodig om zich de doelen eigen te maken. Voor deze leerlingen realiseren we extra tijd voor instructie en begeleide inoefening in de vorm van verlengde instructie. Andere leerlingen geven we na de instructie verdieping of uitbreiding van de leerstof. Wij hebben hoge verwachtingen en accepteren niet zomaar dat kinderen iets niet kunnen.

Als je leert, ga je iets doen wat je daarvoor nog niet beheerste. Dat is niet altijd leuk. De leerkracht geeft de leerlingen vertrouwen en daagt ze uit, zodat ze gemotiveerd blijven om te leren. Ze behalen succeservaringen en ervaren dat leren ook plezier geeft

Nieuws

Opening Boekenwonderland
Bij de aftrap van de Kinderboekenweek hebben we ook onze nieuwe schoolbibliotheek geopend. Een leerling uit groep 7A heeft de prachtige naam 'Boekenwonderland' bedacht. Er hebben zich genoeg hulpouders/ oma's aangemeld, waardoor we de bibliotheek op woensdag en vrijdag kunnen openen van 10:00 tot 12:00 uur.
Intussen zijn er heel veel mooie nieuwe boeken aangekocht. De collectie zal regelmatig worden bekeken en zo nodig aangevuld. We willen vooral het leesplezier, de motivatie en de verwondering stimuleren. We hebben een uitleensysteem aangeschaft waarin de kinderen boeken kunnen zoeken in onze schoolbibliotheek, maar ze kunnen ook via dit systeem zoeken in de catalogus van bibliotheek Amstelland. Tevens kunnen ze hier leeslogjes schrijven en boeken tippen aan anderen. 
 
Gedurende de Kinderboekenweek zijn er leuke activiteiten op de verschillende locaties van bibliotheek Amstelland. Tip: neem eens een kijkje op de website van de bibliotheek: Bibliotheek Amstelland - Amstelveen, Aalsmeer en Uithoorn (debibliotheekamstelland.nl)
6 oktoberLees verder
Oosteinder Kunstroute

We kijken terug op een zeer geslaagde feestweek.

Na de spectaculaire opening op maandag hebben alle groepen een kunstles gekregen van een kunstdocent. 

Deze kunstwerken zijn op donderdag tentoongesteld in de wijk tijdens onze eigen Oosteinder Kunstroute.

 

In de hele wijk zagen we kinderen, ouder, opa's en oma's met een plattegrond lopen op zoek naar de tuinen. 

De tuinen waren allemaal mooi ingericht en kinderen konden vol trots hun eigen kunstwerk laten zien. 

Overal hingen mooie kleurplaten achter de ramen. De jury heeft de hele wijk doorgefietst en heeft 3 winnaars uitgekozen. Zij zullen nog deze week verrast worden met een prijs. 

 

Ook op het schoolplein was het erg gezellig. Iedereen heeft heerlijk genoten van de suikerspin (het was het wachten waard), popcorn, limonade en de spelletjes. 

 

De week is afgesloten met een zeer geslaagd schoolreisje, met prachtig weer.

Wij vonden het een fantastische week en hebben ervan genoten!

28 septemberLees verder

Kalender

<< oktober 2021 >>
madiwodovrzazo
       
27282930123
       
45678910
       
11121314151617
       
18192021222324
       
25262728293031
Schoolwebsite door SchouderCom
Cookies voorkeuren